Alle henvendelser omkring visitation af en ung til VIP Huset bedes rettet til:
Direktør og leder Mia Lind på tlf.nr. 40 30 53 29 eller mail [email protected]
Visitationen sker ved, at anbringende kommune henvender sig til VIP Huset og efterfølgende fremsender alle sagsakter omkring den unge.
De fremsendte sagsakter drøftes af ledelsen og faglig konsulent.
Vi tager ved første gennemlæsning af sagsakter stilling til, om den unge vurderes som værende inden for VIP Husets målgruppe og om VIP Huset skønnes at være det rette behandlingstilbud. Det er væsentligt for vurderingen, at alle tilgængelige sagsakter er medsendt.
Hvis den unge vurderes som værende indenfor målgruppen, afholdes første møde i visitationen.
Første møde
Formålet med det første visitationsmøde er, at VIP Huset ønsker et grundigt indblik i den unges samlede situation og funktionsniveau.
Mødet ønsker vi er forbeholdt myndighedsrådgiver og VIP Huset, hvor den unge og dennes pårørende ikke deltager. Til mødet vil vi sammen lave en endelig vurdering af, om den unge vil kunne profitere af en indskrivning hos os samt få afstemt forventninger og mål for det fremtidige samarbejde.
Det er erfaringsmæssigt af stor betydning, at myndighedsrådgiveren får mulighed for at møde os personligt og se vores hus.
Indskrivning
Besluttes det, at VIP Huset er det rigtige sted for den unge, aftales et nyt møde, hvor den unge og dennes pårørende deltager. Formålet med dette møde er, at give et grundigt indblik i, hvad VIP Huset står for, samt se og opleve huset.
Herefter får alle parter nogle dages betænkningstid. Den unge er velkommen til at kontakte VIP Huset under betænkningstiden og besøge os endnu en gang ved behov.
Er der enighed om at den unge skal flytte ind i VIP Huset, bliver det besluttet hvornår dette skal ske og VIP Huset udfærdiger en kontrakt, der sendes til kommunen.
VIP Huset tilrettelægger herefter indsatsen i samarbejde med myndighedsrådgiver, hvor særligt skoletilbud, samvær, evt. samarbejde med psykiatri/ misbrugsrådgivning mm afklares.